Svar på dina fakturafrågor

Jag har precis beställt. När kommer fakturan?

Första fakturan brukar normalt anlända i början på månaden efter tjänsten aktiverades. Eftersom vi tillämpar förskottsfakturering brukar den första fakturan sträcka sig över en period som är längre än det normala debiteringsintervallet.

Om du får din faktura via Billogram, så kommer du få din första faktura samma datum som din tjänst startar.

Hur ansöker jag om E-faktura?

E-faktura innebär att vi skickar en elektronisk faktura utan fakturaavgift direkt till din internetbank som du där godkänner för betalning. E-faktura är något du själv måste anmäla via din Internetbank Menyerna kan se olika ut för olika banker, men du bör kunna hitta någonting om ”Anmäl E-faktura”, där du sedan skall kunna söka efter ”Internetbolaget” och klicka på ”Anmäl”, alternativt ”Ansök”. Kontakta din banks kundtjänst om du behöver hjälp i Internetbanken.

Hur ansöker jag om autogiro?

Du som får din faktura via Billogram, anmäler enkelt att du vill betala via autogiro genom att klicka på länken som kommer med din faktura.

För dig som får din faktura via Fortnox, anmäler du Autogiro via din Internetbank! Menyerna kan se olika ut för olika banker, men du bör kunna hitta någonting om ”Ansök om autogiro” eller ”Anslut autogiro”, där du sedan skall kunna söka efter ”Internet bolaget” och klicka på ”Anmäl”, alternativt ”Ansök”. Kontakta din banks kundtjänst om du behöver hjälp i Internetbanken. Det går även att anmäla autogiro genom att skriva ut den medgivandeblankett som du hittar här, om du mot förmodan saknar Internetbank.

 

Jag ska flytta till ny adress. Vad kostar det?

Internetbolaget tar generellt inte ut någon avgift för att flytta en tjänst till en ny adress. Notera att om det gäller flytt till ett annat stadsnät kan det tillkomma en startavgift. Priserna kan variera även om man behåller samma hastighet som tidigare.

 

Jag vill säga upp mitt autogiro. Hur gör jag?

Detta kan ni göra genom att logga in via er internetbank. På sidan där du administrerar dina autogirokopplingar kan du välja att ta bort ditt autogiro till oss.

 

Hur gör jag om jag vill slippa fakturaavgift?

Om du får din faktura via Fortnox Finans, slipper du fakturaavgiften genom att välja Autogiro eller E-faktura. Du anmäler dig enkelt via din Internetbank genom att söka på “internetbolaget”. Du kan även välja att få din faktura skickad med vanlig e-post för att slippa fakturaavgiften. Om du vill ha din faktura på e-post kontaktar du oss så vi kan ändra detta.

Genom bytet till Billogram har vi slopat fakturaavgifter eftersom vi alltid skickar första fakturan till din e-post!

 

Varför får jag betala fakturaavgift?

Vi tar ut en fakturaavgift för att täcka våra administrativa kostnader och hantering, samt kostnad för t.ex. kuvert, utskrift och porto. Fakturaavgiften är 39 kr/pappersfaktura. Andra, och miljövänligare fakturaalternativ vi erbjuder är autogiro och e-faktura (kostnadsfritt).

Observera att detta enbart gäller er som får er faktura via Fortnox Finans.

Varför står det momssumma längst ner på fakturan? Är inte momsen inkluderad i priserna?

Alla priser presenteras på fakturan inklusive moms. Enligt faktureringsstandard specificerar vi även momsen separat.

 

Varför är min första faktura så hög?

Den första fakturan avser generellt en längre period därför att fasta avgifter faktureras i förskott. Vilken period fakturan avser och för vilken tjänst beskrivs på fakturan. Notera även att det kan förekomma engångskostnader som startavgift.

Öppettider

 

Helgfria vardagar kl 08:00 – 20:00.
Tel. 08-522 736 61
Hittar du inte svaret på det du söker är du välkommen att kontakta kundtjänst på telefon eller kontakta oss via formuläret.

 

Genom att skicka personlig information om dig vid kontakt med oss, antingen via vårt formulär, email eller telefon godkänner du vår integritetspolicy som du hittar här